fbpx

Het belang van branding (en niets brandt indringender dan een ledscherm)

 In Geen categorie

Het is en blijft een eenvoudig psychologisch feit dat bekendheid vertrouwen schept. Het is een oerprincipe waarop eigenlijk de hele advertisingwereld teert. Blijf consistent je boodschappen verspreiden en je plant zaadjes van vertrouwen in de hoofden van de consument die je na verloop van tijd weer zelf kunt oogsten omdat die consument bij jou koopt of voor jouw diensten kiest. 

Het komt er dus in eerste instantie op aan om altijd top of mind te zijn. Als je eenmaal die status hebt bereikt, kun je beginnen met je relatie met de klanten verder te finetunen. Je kunt ernaar streven dat die klant je als een autoriteit ziet in je sector. Dat kan door de klant ook iets te geven: sterke content te delen en nog diepgravender informatie te verspreiden.

Top of mind worden
Maar stap een is dus om top of mind te worden bij de klant. Een gegeven dat je eerst moet overwinnen is dat het brede publiek doorgaans een zeer kort geheugen heeft. De doorsnee mens vergeet vrij gauw de teksten die hij vluchtig leest. Beelden blijven dan weer net iets langer hangen. Adverteren op ledschermen combineert bijna per definitie een sterk beeld met een korte tekst. Op het vlak van branding een goed huwelijk dus. 

Vertrouwen wekken bij de consument

Door constant aanwezig te zijn en je out of home-advertenties te verzorgen, maak je duidelijk dat je tijd en moeite uittrekt om de consument te informeren over de producten waarin je geïnvesteerd hebt. Het is aangetoond dat die advertenties vertrouwen kweken in de producten en het nut ervan voor de eindgebruiker.

Gericht voortborduren op je merkbekendheid

Je hebt je brede merkbranding en uitbouw van imago, maar soms moet je je merk herpositioneren, voer je een rebranding door, lanceer je nieuwe producten of diensten. Om die allemaal in de geesten van de consumenten te impregneren, begint het verhaal eigenlijk opnieuw. Via de klassieke kanalen kan dat een werk van lange adem zijn. Met OOH-reclame op ledschermen kun je veel vlugger en lokaler werken, maar evengoed op grote schaal uitpakken. Je kiest voor ledschermen over het hele land, of zeer lokaal in de buurt van een nieuw verkooppunt of die showroom waar het nieuwe product te bewonderen valt. Je kunt daar morgen mee beginnen. En volgende week mee stoppen. Met een druk op de knop. 

Authenticiteit als rode draad

De klant van vandaag is op zoek naar merken die authentiek zijn, die sociaal verantwoordelijk zijn, voor duurzaamheid kiezen, en dat in alle geledingen van hun bedrijfsvoering uitdragen. Als je daar ook op inspeelt met je advertenties, of noem het informatieve boodschappen, draagt een ledschermcampagne bij tot dat algehele gevoel van vertrouwen bij de klant. 

Je kunt verschillende deelcampagnes lanceren, maar zorg ervoor dat, als je alle campagnes op een rij zet, er een rode draad te ontwaren valt. Die rode draad moet zijn dat je een bedrijf hebt waarin de klant kan vertrouwen. Als je je profileert op corporate social responsibility, zorg er dan voor dat geen enkele van je deelcampagnes daar tegenin druist. Een bedrijf moet niet alleen zeggen waarvoor het wil staan, een bedrijf moet dat ook in zijn dagelijkse werken tot zijn diepste vezels uitdragen en uitstralen. Niet alleen zeggen, maar ook zijn. 

Je branding kracht bijzetten met een advertentiecampagne op ledschermen?

Bel ons op +32 9 279 90 00 of stel je vraag via het contactformulier